lördag 12 juni 2010

Rainy Saturday

heyy :)
det blev inte så att jag bloggade senare iaf den 8 juni, men iaf så har jag inte gjort så mkt speciellt dom senaste dagarna heller....

9 Juni: vaknade 8 tiden och 10 så for jag till Ida, hon mötte mig vid kyrkan :)
men sen for vi till hennes mommo Inga (Idas mamma & pappa var i jobbet så medan det så var Ida hos hennes mommo)Men vid Ida så hadd vi roligt! :'D <3
först så klotta vi no bara på nå paper där upp på vindin och lyssna på musik, men sen for vi ut till skolan, där vi mött sasso, men sen så gjord vi allt möjlit på skolgårdin & sen kom Idas mommo dit, för vi skulle fara till växthuset & sen på hemvägen så var man på en glass :) köpt en bok där å som heter Bortvänd Ängel.

10 Juni: Gjord man int så mkt man ringd iaf till Ida och gratulera hon på sin 12 års dag!Och mamma hade Enjo Party + att jag köpt en present åt Ida idag så hon ska få den sen på wasalandia, men jag vet int nå mer vad jag ska skriv om så jag skriver bara nå om dendä boken som jag köpt 9 juni...

Bortvänd Ängel

i hela mitt femton åriga liv hade jag varit rädd för en massa saker: främmande människor,nya miljöer;ja allt som jag inte kände till på förhand.Men jag hade lärt mig leva med det.Om det inte varit för den där flytten hade jag kanske klarat mig,men allting blev fel på det nya stället. Plötsligt vågade jag inte gå utanför dörren längre.Jag rymde från skolan och låtsades vara sjuk för att slippa gå dit igen. Så fort jag försökte lämna huset fick jag panik - det låter konstigt,men det kändes som om jag skulle dö.Höll jag på att bli tokig påriktigt? Skulle jag hamna på mentalsjukhus,precis som dendär mystiska kvinnan Lotta som bott i huset före oss?Så upptäckte jag det låsta rummet på andra sidan korridoren,rummet där alla hennes saker fanns kvar.Ju mer tid jag tillbringade i det där rummet och ju bättre jag lärde känna Lotta och hennes märkliga öde,desto klarare insåg jag att hennes och mitt liv var delar av samma mönster.Hon hade en uppgift åt mig, och varken hon eller jag skulle få någon ro innan den var utförd...

11 Juni: var nog bara med en kompis sasso & senare på kvällen for jag med Jonna på loppis i Helsingby U.F köpte 2 böcker där och dom heter: Lurad & Oskyldigt Dömd sen for jag till Jonna och for typ hem klockan 8?

12 Juni: Var till stan idag och där köpt jag ingenting, enda man köpt var batterier till kameran :p
Och nu har jag tråkit -.- men de har bara renga idag oxå så.... Men imrn ska Tia kom hit, min syssling :) och de ska bli roligt! ;) <3

Hoppas ni orkade läsa hela inlägget de blev ganska långt....

Hade gött ! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar