söndag 21 mars 2010

söndag

Tjena!

Miia ha fari hem nu eller inte nu då men hon for hem typ halv 12
så kvällen sluta med att vi kolla på film
(flickan som lekte med elden & så såg vi 1:an på tv)
Men vi såg inte hela filmen men det var iallafall en riktit spännande film.....
Så vi gick å sov kanske 1,2 tiden.......

så efter Miia hade farit hem gick ja till fammo me nå recept på frasiga våfflor.

Frasiga våfflor (ca 15 st)

Du behöver:
6 dl mjölk
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk socker
2 dl smält margarin
1 dl mineralvatten

1.Blanda mjölet med bakpulvret. Vispa ner
mjölblandningen,sockret,
margarinet och mineralvattnet i mjölken.
Vispa blandnigen jämn och blandningen svälla ca en halvtimme.
2.stek våfflorna vackert ljusbruna i våffeljärn.


så det var ett recept på frasiga våfflor

men iallafall när jag va vid fammo så fick jag nå halsband & örhängen och duschgel =)
sen for jag och hälsa på min 1-åriga kusin inez va helt kiva......

Men sen for jag hem och så åt man nå mat och nu e jag bara på daton :D
Det var min dag igag iallafall min dag hittils.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar